مقایسه وایز و پی پال به طور کامل

مقایسه وایز و پی پال PayPal vs Wise به طور کامل

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

امروزه وجود بستری برای نقل و انتقالات مالی در سطح بین‌المللی ضروری است. سرویس‌های مختلفی هستند که در این زمینه خدماتی را ارائه می‌دهند. در واقع شما با کمک این سرویس‌ها امکان جابه‌جایی پول میان کشورها را خواهید داشت. وایز و پی پال دو نمونه از مشهورترین و معتبرترین سرویس‌های مالی در سطح دنیا هستند. برای اینکه بدانید کدام یک از این سرویس‌ها برای شما بهتر هستند، در ادامه مقایسه وایز و پی پال را انجام می‌دهیم. بدیهی است مطالعه تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو سرویس در تصمیم‌گیری شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. پس تا انتها همراه ما باشید.

 

معرفی پی پال و وایز

پیش از هر چیز بهتر است به معرفی این دو سرویس و خدماتی که به کاربران خود می‌دهند بپردازیم. در واقع ابتدا بهتر است با هر دو سرویس تا حد مطلوبی آشنا شوید و سپس به سراغ شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها برویم. در ادامه ابتدا سرویس پی پال و سپس وایز را معرفی خواهیم کرد. همچنین خدمات هر دو مجموعه به تفکیک ارائه خواهد شد.

پی پال

پی پال یک شرکت پرداخت الکترونیکی آمریکایی است که امکان فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک، انجام نقل و انتقالات مالی و پرداخت آنلاین بین‌المللی را در سراسر نقاط جهان برای کاربران خود فراهم کرده‌ است. در واقع اینطور بدانید که حساب پی پال، نوعی حساب بین‌المللی محبوب و معتبر است که به واسطه آن می‌توانید با استفاده از سامانه انتقال وجه الکترونیکی از طریق اینترنت پس از شارژ حساب پی پال، برای دوستان و آشنایان خود پول ارسال کنید و یا به راحتی از فروشگاه‌‌های آنلاین خارجی خرید کنید. سایر خدمات پی پال عبارتند از:

 

  • پرداخت پول در قالب ارزهای متنوع
  • نقل و انتقال پول میان دوستان و افراد خانواده در کشورهای مختلف
  • پرداخت ارزی در مسیرهای پذیرنده خارجی
  • پرداخت آنلاین خرید کالا از سایت های خارجی
  • امکان خرید با سیستم پس پرداخت
  • صدور و ارسال فاکتور برای مصارف تجاری
  • دریافت وام در صورت لینک شدن با حساب بانکی معتبر

برای آشنایی هر چه بیشتر با سرویس بین‌المللی پی پال، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله پی پال چیست؟ را مطالعه نمایید. لازم به ذکر است که کلیه خدمات مربوط به این سرویس از جمله شارژ فوری حساب پی پال با نرخ عالی را می‌توانید از سفیرپیمنت دریافت نمایید. همچنین جهت ایجاد حساب کاربری در این سرویس و بهره‌مندی از خدمات آن نیز می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام فرمایید.

افتتاح حساب پی پال

 

وایز

وایز اساساً یک حساب آنلاین است که در آن می‌توانید پول مورد نظر خود را به خارج از کشور ارسال کنید یا خریدی به ارزهای دیگر داشته باشید. این سرویس که از سال 2011 فعالیت خود را آغاز نموده است، در حال حاضر به عنوان یک رقیب جدی برای پی پال شناخته می‌شود. وایز نیز مزایای زیادی داشته و به خوبی مورد توجه کاربران قرار دارد. از جمله خدمات وایز عبارت است از:

  • جابه‌جایی پول میان کشورها
  • امکان خرید مستقیم با کارت وایز
  • تگهداری چند ارز داخل حساب
  • ایجاد حساب تجاری
  • و…

توجه داشته باشید که برای استفاده از وایز، نیاز به یک حساب کاربری دارید. همچنین می‌توانید درآمد ارزی خود را از طریق وایز دریافت نمایید. کلیه خدمات شارژ اکانت وایز و یا ایجاد حساب کاربری در وایز را می‌توانید از تیم سفیرپیمنت بخواهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از وایز و نحوه کار کردن آن حتما مقاله وایز چیست را مطالعه نمایید. برای باز کردن حساب در این سرویس نیز، از طریق لینک زیر همین حالا می‌توانید اقدام کنید.

خرید حساب wise وایز
افتتاح حساب وریفای شده وایز wise

مقایسه وایز و پی پال

اکنون که با این دو سرویس آشنا شدید، نوبت به مقایسه وایز و پی پال می‌رسد. اگر مطمئن نیستید که کدام یک از سرویس‌های PayPal یا Wise را برای پرداخت‌های بین‌المللی خود استفاده کنید، این بررسی PayPal در مقابل wise به شما برای این تصمیم‌گیری کمک می‌کند. با مقایسه وایز و پی پال که در ادامه ارائه کرده‌ایم، متوجه خواهید شد که کدام ارائه‌دهنده ارزان‌تر است؟ کدام سریعتر است؟ کدام ایمن‌تر است؟ و مشتریان کدام یک از آن‌ها را بهتر معرفی می‌کنند؟ پاسخ همه این سوالات را در ادامه شرح داده‌ایم.

پیشنهاد برای مطالعه: تفاوت حساب های شخصی و بیزینسی وایز

 

مقایسه ویژگی‌های وایز و پی پال

برای شروع ویژگی‌های عمومی وایز و پی پال را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. مقایسه پی پال و وایز در بخش ویژگی‌هایی که دارند، می‌تواند یک نگاه کلی از شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو سرویس به شما بدهد. موارد ذکر شده در جدول از اصلی‌ترین قابلیت‌هایی هستند که مخاطب از سرویس‌های نقل و انتقال ارزی انتظار دارد. جزئیات ویژگی‌های هر دو سرویس پی پال و وایز به شرح زیر است:

 

قابلیت پی پال وایز
کشورهای تحت پوشش بیش از 200 کشور بیش از 80 کشور
چند ارزی بودن پشتیبانی از 25 ارز پشتیبانی از 54 ارز
کارت نقدی دارد دارد
مجوزهای قانونی دارد دارد
حساب تجاری دارد دارد
انتقال مستقیم به حساب بانکی ندارد دارد
اپلیکیشن تلفن همراه دارد دارد

 

به طور کلی از اطلاعات جدول بالا که برای مقایسه وایز و پی پال است، می‌توان اینطور برداشت کرد که پشتیبانی PayPal از کشورها بیشتر است. البته باید در نظر داشته باشید که شما با پی‌پال فقط می‌توانید به حساب PayPal دیگری پرداخت کنید در حالی که به کمک وایز انتقال به حساب بانکی شخص دیگری نیز برای شما امکان‌پذیر خواهد بود. PayPal و Wise هر دو گزینه‌هایی برای نگهداری و تبدیل ارز ارائه می‌دهند اما حساب‌های Wise می‌توانند ارزهای بیشتری را مدیریت کنند. هر دو سرویس کاملاً تحت نظارت هستند و حساب‌های شخصی و تجاری را ارائه می‌دهند.

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
ویزا کارت مجازی پی پال

 

مقایسه کشورهای تحت پوشش وایز و پی پال

همانطور که گفتیم Wise و PayPal در کشورهای مختلف دسترسی یکسانی ندارند. همچنین ین دو سرویس در همه کشورها نیز در دسترس نیستند  برخی از کشورها امکان استفاده از خدمات آن‌ها را ندارند. کشورهای تحت پوشش هر دوی این سرویس‌ها را در ادامه ارائه کرده‌ایم. لازم به ذکر است که کشور ایران در هیچ کدام از این سرویس‌ها خدماتی دریافت نمی‌کند اما شما به کمک سفیرپیمنت می‌توانید از خدمات هر دو مجموعه بهره‌مند شوید. تیم ما امکان خرید حساب وایز و یا در مقابل خرید حساب پی پال را برای شما فراهم نموده است.

به طور کلی وایز در کشورهای منطقه اقتصادی اروپا، بریتانیا، ایالات متحده، سنگاپور، ژاپن، استرالیا و نیوزلند خدمات خود را ارائه می‌دهد. لیست کامل کشورهایی که تحت پوشش این سرویس هستند را در این صفحه مشاهده نمایید. از طرف دیگر پی پال در 200 کشور و منطقه قابل توجه در سراسر جهان خدمات‌رسانی می‌کند. اطلاعات کامل‌تری از کشورهایی که تحت پوشش خدمات پی‌پال هستند را در اینجا بخوانید.

 

مقایسه وایز و پی پال در نرخ مبادله، کارمزد، سرعت و امنیت

از جمله موارد مهمی که برای مقایسه پی پال و وایز بسیار اهمیت دارد، سرعت تراکنش، کارمزدهای نقل و انتقال، نرخ مبادله، و امنیت پرداخت‌ها است. در جدول زیر این موارد را برای هر دو سرویس وایز و پی پال به صورت مجزا در کنار یکدیگر ارائه کرده‌ایم. شما می‌توانید به راحتی این معیارها را در هر دو سرویس با یکدیگر مقایسه نمایید.

پی پال وایز
نرخ ارز محاسبه توسط خود پی‌پال و نامشخص متوسط قیمت بازار و مشخص
کارمزد انتقال کارمزد پی پال،5 درصد مبلغ انتقال کارمزد وایز بسیار کم و وابسته به مقصد
سرعت تراکنش می‌تواند فوری باشد 80 درصد در 24 ساعت انجام می‌شوند، 40 درصد فوری هستند
سرویس‌دهی آنلاین در سایت و نرم‌افزار آنلاین در سایت و نرم‌افزار
ایمنی قاونی و مطمئن قاونی و مطمئن

 

پیشنهاد برای مطالعه: تبدیل فوری دلار و یورو پی پال با نرخ عالی!

 

مقایسه مزایا و معایب پی پال و وایز

بخش دیگری که برای مقایسه وایز و پی پال ضروری خواهد بود، بررسی مزایا و معایب این دو سرویس است. پس از مقایسه پی پال و وایز در معیارهای مختلف انتخاب یک سرویس، مطالعه مزایا و معایب آن‌ها می‌تواند به خوبی شما را برای تصمیم‌گیری مطمئن کند. در واقع شما براساس نیاز خودتان می‌توانید بین وایز و پی پال یک مورد را انتخاب کنید. اصلی‌ترین مزایا و معایب پی پال و وایز عبارتند از:

پی پال وایز
مزایا
  1. پوشش تعداد زیادی کشور و سراسری
  2. ارسال فوری به حساب پی‌پال دیگری
  3. ارسال پول فقط با داشتن آدرس ایمیل فرد مورد نظر
  1. کارمزد پایین و نرخ ارز متوسط بازار
  2. شفافیت در قیمت‌گذاری
  3. پوشش بیش از 80 کشور
  4. پشتیبانی و نگهداری از 54 ارز
معایب
  • هزینه‌های پیچیده و بالا
  • پشتیبانی از فقط 25 ارز
  • امکان ارسال پول فقط از پی پال به حساب پی پال دیگری
  • فقط پرداخت‌های آنلاین و بدون شعبه
  • عدم داشتن گزینه پرداخت نقدی
  • متفاوت بودن هزینه‌های انتقال بر اساس کشور مقصد
  • نداشتن سود حساب‌های چند ارزی

 

مقایسه وایز و پی پال از نظر مشتریان

در آخرین بخش از مقایسه وایز و پی پال به بررسی نظر مشتریان خواهیم پرداخت. بدیهی است که مخاطبان هر سرویس بهتر می‌توانند راجع به قابلیت‌ها و ایرادات یک سرویس اظهار نظر کنند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌نمایید، بسیاری از مشتریان سرویس وایز را با معیارهای مختلف بهتر از پی پال می‌دانند. اکنون طبق توضیحاتی که ارائه کردیم و نظر مشتریان این دو سرویس، می‌توانید طبق نظر و نیاز خود یکی از این سرویس‌ها را برای استفاده انتخاب کنید.

مقایسه پی پال و وایز به طور کامل

 

خدمات سفیرپیمنت؛ Paypal vs Wise

سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی قادر است شما را در تمامی مراحل استفاده از وایز و پی پال، از افتتاح حساب گرفته تا نقد کردن درآمد وایز و پی پال یا شارژ حساب پی پال با نرخ عالی و وایز، یاری کند. در صورتی که نیاز به استفاده از این سرویس‌ها داشتید، تنها کافی است در پنل کاربران سفیرپیمنت درخواست خود را ثبت نمایید. دریافت کلیه خدمات مربوط به وایز و پی پال از طریق پنل سفیرپیمنت امکان‌پذیر خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مقایسه جامع وایز و رولوت

 

جمع بندی و نتیجه گیری

در دنیای امروز سرویس‌های مختلفی هستند که خدمات مربوط به نقل و انتقالات ارزی را ارائه می‌کنند. دو سرویس وایز و پی پال نیز به عنوان سرویس‌های پرطرفدار در این حوزه فعالیت می‌کنند. در این مقاله به مقایسه وایز و پی پال پرداختیم تا بتوانید سرویس مورد نظر خود را برای دریافت خدمات انتخاب کنید. چنانچه در رابطه با پی پال و وایز همچنان سوال یا ابهامی دارید، می‌توانید در بخش نظرات و یا پشتیبانی سایت مطرح کنید. همچنین اگر تجربه استفاده از هر کدام این سرویس‌ها را دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

توجه داشته باشید که می‌توانید خدمات نقد کردن درآمد پی پال و یا به طور کلی نقد کردن درآمد ارزی خود را به تیم سفیرپیمنت به راحتی انجام دهید. تیم ما با داشتن تجربه و تخصص در این زمینه و البته ارائه نرخ‌های عالی به شما در کسب درآمد ارزی و نقد کردن آن کمک می‌نماید. برای دریافت انواع خدمات ارزی در سرویس‌های مختلف در کنار شما هستیم.

 

سوالات متداول؛ مقایسه وایز و پی پال

پی پال
وایز بیش از 54 ارز را پیشتیبانی می‌کند در حالی که پشتیبانی پی پال فقط از 25 ارز است.
طبق تصویری که در متن نیز ارائه کردیم، مشتریان بیشتر از وایز رضایت دارند.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *